یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

سرويس‌هاي شبکه هوشمند درتلفن ثابت

تلفن ثابت هوشمند

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸:۰۰


شبکه هوشمند تجهيزاتي سخت‌افزاري، نرم‌افزاري است که مشترک مي‌تواند با استفاده از ساده‌ترين و قديمي‌ترين امکانات که عبارت از يک گوشي تلفن است، از سرويس‌هاي اين شبکه بهره‌برداري کند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين شبکه قادر است انواع مختلفي از سرويس‌هاي جديد و فراتر از آنچه تاکنون مخابرات ارايه داده، در حداقل زمان عرضه کند. از مهمترين ويژگي‌هاي سرويس‌هاي اين شبکه ايجاد ارتباط بهتر و سريعتر است.

همچنين از سرويس‌هاي شبکه هوشمند مي‌توان به مکالمه اعتباري، مکالمه رايگان، شماره اختصاصي،‌ شماره فراگير، مشاوره تلفني، نظرسنجي تلفني،‌ انتقال شماره و پست صوتي اشاره کرد.

مشترکين براي اطلاعات بيشتر درباره اين شبکه مي‌توانند با واحد ارتباط مردمي شرکت مخابرات استان تهران (190) و يا به سايت اينترنتي شرکت به نشاني www.tct.ir مراجعه کنند.

*مکالمه اعتباري (prepaid Service)

اين سرويس، امکان برقراري ارتباط تلفني مشترک با مقاصد مختلف شهري، بين شهري و تلفن همراه را از طريق خريداري کارت‌هاي مکالمه اعتباري ممکن مي‌سازد.

مشترک اين سرويس براي مکالمه بايد کد دسترسي مندرج بر روي کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. يکي از مهمترين مزاياي اين سرويس، کيفيت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

سايت شرکت مخابرات استان تهران هزينه برقراري براي هر خط سرويس را رايگان، هزينه مکالمه براي آغاز کننده را 20 درصد تخفيف نسبت به تعرفه هاي جاري تلفن ثابت با ماليات و عوارض و هزينه مکالمه مخاطب را رايگان اعلام کرده است.

*مکالمه رايگان (Phone Free)

مشترک اين سرويس مي‌پذيرد که هزينه مکالمات دريافتي به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاري و خدماتي که فعاليت آنان براساس دريافت سفارش از مشتريان است، مي‌توانند از مزاياي اين سرويس بهره‌مند شوند.

دارنده اين سرويس با اعلام تنها يک شماره از شبکه هوشمند، مي‌تواند تمامي مکالمات خود را دريافت کند زيرا در صورت اشغال يک خط، مکالمات به خطوط ديگر غيراشغال منتقل و هدايت مي‌شود. از مهمترين مزاياي اين سرويس، علاوه بر موارد فوق، اعمال کنترل و نظارت بر روي تعداد تماس‌ها مي‌باشد. شماره رايگان 10 رقمي است و با پيش‌شماره 900212 شروع مي‌شود؛ از موبايل و شهرستان نمي‌توان با اين شماره تماس گرفت. در اين نوع خدمت هزينه برقراري براي هر خط سرويس 100000 ريال، هزينه مکالمه آغازکننده رايگان و هزينه مکالمه مخاطب طبق تعرفه‌هاي تلفن ثابت است.

سايت مخابرات جدول سهميه شماره‌هاي (IN (FPS را تدوين کرده است که در آن اداره کل مخابرات منطقه کرج و اداره کل مخابرات منطقه 2 تا 8 تهران و اداره کل مخابرات شهرستانهاي استان تهران ذکر شده است.

* شماره اختصاصي (Personal Number Service)

متقاضي اين سرويس با دريافت يک شماره از شبکه هوشمند از امکانات يک خط تلفن با قابليت‌هاي بيشتري برخوردار مي‌شود. مزيت عمده اين سرويس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزينه‌هاي بسيار نازل‌تر است.

مشترک اين سرويس مي‌تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفني را به شبکه هوشمند معرفي و بعد از آن تماس‌گيرندگان با شماره شبکه هوشمند به تلفن‌هاي معرفي‌شده هدايت مي‌شوند. اشخاصي که داراي شماره تلفن‌هاي متعدد (محل کار، منزل و ...) مي‌باشند و يا کساني که مکان ثابتي را در اختيار ندارند (مستاجرين، بازرگانان، دانشجويان و ...) عمده‌ترين کاربران اين سرويس هستند.شماره اختصاصي 8 رقمي است و با پيش شماره 8080 شروع مي‌شود.

*شماره فراگير (Universal Access Number)

شرکت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهاي صنفي که داراي دفاتر و شعبات متعدد هستند، از عمده‌ترين کاربران اين سرويس هستند. موسسه دارنده اين سرويس، تنها يک شماره از شبکه هوشمند را به آگاهي مشتريان خود مي‌رساند، ولي شبکه IN، ارتباط مشتري را با شعبه‌اي از شرکت که نزديکترين فاصله را با او دارد، برقرار مي‌کند. صرفه‌جويي در هزينه‌هاي گزاف تبليغات و سهولت به‌خاطرسپاري يک شماره، به جاي شماره‌هاي متعدد و امکان ارتباط در محدوده‌هاي خاص زماني از ديگر مزاياي اين سرويس است.

(شماره فراگير 10 رقمي است و با پيش‌شماره 909221) شروع مي‌شود. امکان ارتباط با اين شماره از طريق تلفن همراه و شهرستان فراهم است. دارنده اين سرويس مي‌تواند از نظر محدوده جغرافيايي يا محدوده زماني سرويس را تعريف کند).

هزينه برقراري براي هر خط سرويس 100000 ريال که به ازاي هرخط 1000 ريال،‌ هزينه مکالمه آغاز کننده طبق تعرفه جاري تلفن ثابت ، هزينه مکالمه مخاطب 15 درصد تعرفه‌هاي جاري تلفن ثابت در نظر گرفته شده است.

* مشاوره تلفني (Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره‌اي متخصصين در زمينه‌هاي مختلف (حقوقي، پزشکي، فني و ...) با پرداخت هزينه مشاوره از طريق اين سرويس انجام مي‌شود.

امکان ارتباط با اينترنت در هر زمان بدون نياز به تهيه کارت‌هاي مختلف و رمز عبور، دسترسي به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظير هواشناسي، هواپيمايي، اخبار ورزشي و ... از ديگر قابليت‌هاي اين سرويس است.

دارنده اين سرويس 80 درصد درآمدهاي حاصل از مکالمات مشاوره‌اي را دريافت مي‌کند و حق‌الزحمه شرکتهاي اينترنتي، 70 درصد درآمدهاي حاصل از ارايه اين سرويس است.

بر اساس مفاد قرارداد واگذاري اين سرويس ،برقراري سرويس مشاوره براي متقاضيان مستلزم پروانه کار از مراجع ذيصلاح ويا مجوز مجامع صنفي موضوع فعاليت است و اعلام قيمت مشاوره از طريق همان مراجع است که هزينه‌هاي اين بخش در سايت اين شرکت اعلام شده است.

* نظرسنجي تلفني (Televoting)

با استفاده از اين سرويس، سازمان‌هاي تجاري و موسسات عمومي مي‌توانند از ديدگاه هاي مشتريان خود در زمينه خدمات ارايه شده آگاهي يابند. در اين سرويس، استفاده‌کننده با يک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسيله صدا يا صفحه کليد علام مي‌کند.

پيش‌بيني نتايج مسابقات ورزشي و نيز ثبت‌نام از متقاضيان شرکت در مسابقات و سرگرمي‌هاي صدا و سيما، از کاربردهاي ديگر سرويس نظرسنجي تلفني است.

از قابليت‌هاي اين سرويس، تعيين مدت‌زمان اعتبار نظرسنجي و کنترل تعداد تماس است که هزينه برقراري براي هر خط سرويس براي بخش دولتي رايگان و بخش غير دولتي به ازاي هر راي گيري 200000 ريال در نظر گرفته شده است.

*انتقال شماره (Number Potrability)

مشترک اين سرويس مي‌تواند در صورت تغيير محل جغرافيايي و به تبع آن تغيير شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جديد، تمامي تماس‌هاي شماره قبلي را به سمت شماره تلفن جديد هدايت کند.

در نتيجه شرکت‌ها يا سازمان‌ها مي‌توانند همزمان با تغيير مکان خود، مشتريان قبلي را حفظ کنند و هزينه برقراري براي هر خط سرويس 100000ريال و هزينه مکالمه آغاز کننده، طبق تعرفه جاري تلفن ثابت است و هزينه مکالمه مخاطب 15 درصد پالس شهري همراه با هزينه انتقال مکالمه است.

* پست صوتي (Unified Messaging Service)

دارنده اين سرويس، اين امکان را مي‌يابد در زماني که شرايط پاسخگويي را ندارد، مکالمات را بصورت پيام دريافت و در فرصت مناسب به آنها گوش دهد. ارتباط با اين سيستم به دو گونه است: قراردادن پيام و برداشتن پيام. در هر دو حالت مي توان بصورت مستقيم يا غيرمستقيم با سيستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسي مذکور، امکانات ديگري از جمله اطلاع به مشترک مبني بر برداشتن پيام، ارتباط با سيستم از طريق IP و انتقال پيام به E_mail مشترک در سيستم وجود دارد.

در اين سرويس نيز هزينه برقراري براي هر خط سرويس پايه رايگان و سرويس پيشرفته 200000ريال، همچنين هزينه مکالمه آغاز کننده و مخاطب طبق تعرفه‌هاي جاري تلفن ثابت است.

شرکت مخابرات تهران اعلام کرده است که به هزينه سرويس هاي مزبور 4 درصد ماليات و عوارض بر ارزش افزوده تعلق مي‌گيرد.

متقاضيان سرويس‌هاي "انتقال شماره" و "پست صوتي" مي‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به مرکز مخابراتي مربوط مراجعه کنند. متقاضيان ساير سرويس‌هاي شبکه هوشمند (IN) بايد به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقي، طبقه دوم مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو